مسکات چیست و تفاوت آن با کراکتر در چیست؟
نوشته شده توسط : لوگو من

 

بر اساس تعاریف رایج در حوزه گرافیک، مسکات به شخصیت تصویری گفته می شود که می تواند شخصیت انسان، حیوان یا شیء را داشته باشد و به عنوان لوگو یا نماد یک سازمان معرفی می شود

MASCOT را می توان نوعی شخصیت طراحی شده در نظر گرفت که می تواند نشان دهنده یک برند خاص باشد. هر شرکتی می تواند از برنامه های مسکات برای بازاریابی قوی تر بهره مند شود. در این روش شرکت ها از طراحی یک شخصیت واقعی یا خیالی، جاندار یا بی جان و یا هر خلاقیت دیگری برای طراحی لوگو مسکات استفاده می کنند که در آینده به داستان آنها تبدیل می شود

اثرات مسکات بر برندسازی سازمان ها

منحصر به فرد بودن برند

با استفاده از طراحی لوگو به شیوه مسکات در تبلیغات و بازاریابی، می توان برند را در بین سایر برندها به صورت برجسته تری به نمایش گذاشت تا تاثیر ماندگارتری بر ذهن مخاطبان برند بگذارد.

شخصیت بخشی

با ایجاد و طراحی شخصیت تبلیغاتی، برند به چهره ای با ویژگی های خاص تبدیل می شود. این عامل باعث ارتباط بیشتر و بهتر فیزیکی و عاطفی با مخاطب می شود. با استفاده از مسقط در بازاریابی و تبلیغات، برند دارای ویژگی برجسته ای خواهد بود. با اضافه شدن طلسم به تیم تبلیغات و بازاریابی، می توان چهره ای کاملا دوستانه را در کسب و کار برند معرفی کرد و از طریق شخصیت پردازی این چهره، ویژگی های مورد نظر را در این چهره تبلیغاتی پیاده سازی کرد.

ماندگاری برند در ذهن مخاطب

تاثیری که شعارهای تبلیغاتی بر برند می گذارند از منظر روانشناسی مشتری قابل بررسی است. مردم با دیدن جذابیت های خاص یک برند آن را در ذهن خود حفظ می کنند. حال اگر طرحی درست و اصولی برای طلسم یک برند انتخاب شود، این ماندگاری در ذهن هر بار بیشتر و بیشتر می شود. به دنبال ماندگاری تصویر در ذهن مشتری و کاربر، اعتماد بین مخاطب و برند ایجاد می شود. این اعتماد منجر به خرید، ترافیک سایت، حمایت، سیگنال های اجتماعی، وفاداری و بازاریابی دهان به دهان برند می شود. مطالعات نشان داده است که مشتریان کسب و کارهای دارای طلسم را قابل اعتمادتر و معتبرتر می دانند. از طرفی ماندگاری تصویر در ذهن انسان بیش از متن و شعار است. بنابراین می توان آن را به عنوان تکه ای از پازل برندسازی در نظر گرفت.

ویژگی های مسکات

تقویت ارتباط با مخاطب

یکی از ویژگی های اساسی مسکات ها این است که این نوع نمادها و نشان ها یک روش ارتباطی مفید بین کاربر یک محصول و خود محصول ایجاد می کند. در واقع با استفاده از این امکان می توانید به سرعت پیام را به مخاطب منتقل کنید و از تاثیر آن مطمئن شوید. مسکات اشکال مختلفی دارند و به روش های مختلفی طراحی می شوند. این عناصر را می توان با استفاده از حالت های مختلف طراحی کرد.

شخصیت پردازی مناسب

از جمله ویژگی های مسکات این است که این عناصر باید تمام ویژگی های یک شخصیت را منعکس کنند. از طرفی باید از تمامی روش های لازم برای رتبه بندی محصول هدف یک برند در طراحی این نمادها استفاده کرد. برای طراحی موثر این نمادها و شخصیت پردازی بهتر می توان از چهره های جذاب و خاطره انگیز استفاده کرد.

جذابیت

مسکات ها می توانند محرک های احساسی خاصی را در ذهن مخاطب ایجاد کنند و از سوی دیگر به زبان یک برند با کاربر کمک کنند. این عامل همچنین باعث می شود که یک محصول به عنوان محصول کاربر محور شناخته شود.

ماندگاری در ذهن مخاطب

معمولاً تصاویر بیشتر از متن ها در ذهن ها جای می گیرند و مسکات ها چون تصاویری با خصوصیات انسانی هستند می توانند تمام حافظه کاربران را به خود اختصاص دهند و در آن باقی بمانند.

تفاوت بین مسکات و کارکتر چیست؟

مسکات در واقع نوعی شخصیت است که در تبلیغات و بازاریابی محصولات تجاری استفاده می شود. این نماد قرار است برای برند و محصول خوش شانسی بیاورد. به طور خاص، شخصیتی که قرار است مربوط به یک سازمان یا یک لوگو یا یک رویداد خاص باشد. بنابراین می توان گفت که خلق شخصیت و خلق مسکات تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در واقع باید توجه داشت که تفاوت اصلی این دو در این است که مسکات ها مصارف مختلفی دارند. بنابراین لازم است با ماهیت کاملا کاربردی طراحی شود.

 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: